tisdag 22 maj 2012

Veckans IN:UT

Med stor inspiration från Pernilla med bloggen Ekoenkelt ska jag nu börja köra Veckans IN:UT Jag listar varje vecka vad jag har handlat och vad jag rensat ut ur hemmet. Jag gör en kategori för mig och en kategori för barnen. Mitt största problem är att jag har handlat mycket till barnen även om de har ärvt massvis med kläder så där är det stopp (2åringen är dock i behov av sandaler så helt stopp är det inte. Barnen ska inte behöva gå skolösa för att deras mamma har förköpt sig på barnsaker).

Lillasyster

IN:
ingenting

UT:
4 amningströjor (tradera)
1 klänning (köp & säljsida på facebook)

Resultat: -5

Äntligen tog jag tag i saken och la ut lite kläder på tradera. Det var smidigt och jag fick 600 kronor för allt jag sålde. Att lägga ut kläder på facebook är också bra och då slipper man hetsen kring om någon ska buda på kläderna och avgiften till tradera. Tänkte lägga ut lite mer på facebook och tradera i dagarna men är i slutspurten av min genuspedagogikkurs och försöker lägga så mycket krut som möjligt på den.

Barnen

IN:
1 sulky
1ståbräda

UT:
ingenting

Resultat: +2

Vi gav bort vår liggvagn till nära vänner som väntar bebis utan att tänka på att vi  har en 1-åring och en 2-åring och ibland tar vi oss en tur med varsitt barn. Så det fick bli en brio sittvagn och så fick jag äntligen den där ståbrädan jag länge velat ha då 2åringen går mer och mer men ibland vill vila benen. Allt begagnat och köpt via blocket.


1 kommentar:

  1. Kul att du också hade in:ut premiär i veckan som var :) jag tänkte också lägga ut lite grejer både på tradera och Facebook men det tar ju lite tid

    SvaraRadera