tisdag 22 maj 2012

Nu tar lillasyster nya tag

Det har varit dåligt med inlägg från min sida.

Det har även gått dåligt med sockerutmaningen. Har haft det i bakhuvudet och tänkt på det mycket men det har slunkit ner lite socker i mig ändå. Jag tänkte att tiden skulle vara perfekt. Sambon var iväg på kurs första veckan och då skulle jag bli fri från socker. Sen kom verkligheten och de två små barnen ikapp och jag var trött så trött. Då är det lätt att det slinker ner en brödbit eller två och sen är det kört.

Något som gått mycket bättre är utrensningen. Två veckor i rad var jag på Myrorna med sådant som vi inte behöver. Jag har inte prenumererat på föräldratidningar men köpt då och då. Jag bläddrar igenom dem och sen är de inte intressanta mer. Det finns säkert de som köper tidningar och läser och får tips och idéer men för min del är det bara slöseri med både pengar och miljö. Nu kanske någon annan kan få del av tidningarna och slippa köpa nyproducerade tidningar som upprepar samma sak om och om igen.

Det här mer att rensa i hemmet är det jag brinner mest för just nu och funderar på att göra en veckans in och ut precis som de här bloggarna gör: http://livinggreen.se/blogg/ekomammaistan, http://ekoenkelt.wordpress.com/ och http://ekomorsan.com/ (finns fler som gör in:ut listor men det är dessa jag läser).

Förra veckans in:ut kommer i nästa inlägg.

1 kommentar:

  1. Det med att just föräldratidningarna upprepar sig hela tiden märkte jag snabbt. Speciellt i gravidtidningar tyckte jag mig se att artiklarna återanvändes. Tycker man om att bläddra i just tidningar finns många på biblioteket. Man får dock inte låna med sig det senaste numret hem men det gör ju ingenting tycker jag

    SvaraRadera