tisdag 22 maj 2012

Omgjort och lagat

Igår sydde jag ett förkläde av ett gammalt lakan. Minstingen skulle på en tidsresa till sekelskiftet och behövde ju såklart tidsenliga kläder.

Idag hade jag blodad tand och symaskinen framme.

Jag klippte av fyra par slitna långbyxor som blev tuffa shorts till barnen. Ett par av storebrorsans jeans som inte faller syrran i smaken ska jag sy om till en jeanskjol.

Dessutom har jag lappat och lagat en hel hög med kläder. Strumpbyxor som fått i hål i tån eller grenen, axelband som gått av, fållar som gått upp ... Nu har vi en hel hög med nya kläder, både jag och barnen (det var lääänge sen jag lagade något senast... flera par av strumbyxorna har legat och väntat på att minstingen skulle växa i dem...typ ).

Så idag gjorde jag både barnen (favoriter vill man ju inte bli av med), miljön och plånboken glad. Kan det bli bättre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar