torsdag 3 maj 2012

Somrigt mellis

Min 12-årige son hoppar gärna över mellanmålet efter skolan. Som mamma vet jag ju att hans kväll inte blir särskilt bra utan, men säg det till en blivande tonåring...

Något som går hem är smoothies. Dem fixar han dessutom gärna själv. Och diskar efter sig.

Idag var jag hemma när han kom från skolan och mixade en ny variant åt honom där jag smugglade i både keso och hampaprotein för att få den matigare. (Ett par sådana smoothies till och sedan kan jag tipsa honom om detta när han gör sina egna...)


Chokladsmoothie

1 banan
1 msk hampaprotein
1/2 dl keso
2 - 3 dl naturell yoghurt
1 msk kakao

Lägg först i keso och banan i mixern och kör tills det blir en slät massa. Blanda i resten av ingredienserna och kör en stund till med mixern.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar