måndag 26 mars 2012

Lillasysters vecka som gått

eller rättare sagt när barnen är borta dansar mamma med chipspåsen.


Motion:

Måndag: BodyBalance pass inplanerat. Tittar på schemat under dagen och inser att min de har tagit bort passet. Plan B: Inget, man måste alltid se till att ha en plan B.

Onsdag: Kör Zumba på gymmet. Andra gången och jag är ännu inte imponerad. Känns som en power walk ger mig mer än ett Zumbapass. Positivt att jag kom iväg i alla fall.

Promenader: Jag som alltid går massa promenader har inte kommit iväg på en enda utan benen har känts så tunga och jag har inte funnit någon motivation.

Mat:

Det började förra fredagen då sambon överraskade mig med ost och kex. Jag ville egentligen inte äta men kände att jag inte ville göra honom besviken. Dålig ursäkt igen. Sen i veckan har jag ätit upp de överblivna kexen, haft besök och köpt andra kex och sen i fredags så var jag och sambon iväg på en show på kvällen och då blev det pizza innan det och sen godis och chips efter det. På lördagen skulle vi iväg och äta brunch så jag sket i frukosten och åt chips. Sen en stor brunch och på kvällen hade vi vänner över vilket betyder ännu mer chips och jag så var jag igång igen.

Meditation:

Inget. En stund på spikmattan när barnen är på förskolan vore nog topp just nu.

Det är för mycket snack och ingen verkstad här i Malmö just nu. Idag kickstartade jag veckan med en långpromenad och maten jag ätit har varit hur nyttig som helst. Imorgon ska jag fila på mina varför och mål. En plan B ska också utformas.

/trött småbarnsmorsa som sviker sig själv om och om igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar