onsdag 14 mars 2012

Effekten av ett par öl

VARNING för en del skitsnack!!!


Förra måndagen var vi i skidparadiset med en heldag i skidbacken. Strålande sol, gnistrande snö och glada barn. När vi tillsist landade i stugan korkade den manliga vännen upp en öl. Och jag blev läskad och tog en jag med. Gott! Sedan tog sambon och jag med alla ungarna in i bastun - och där blev det en öl till.

Det var mycket dumt! Min mage bangade ur totalt. Tisdagen bestod av många, illaluktande toabesök. Och jag var trött, trött, trött i flera dagar och somnade här och där. Jag var med sonen på sjukhuset så det gick ju bra... Jag spädde på det hela med att äta corn flakes till frukost på onsdagen. Tänkte att det var ju bra att det fanns något glutenfritt i sjukhusserveringen. Men det var inte bara majsmjöl i corn flakes...

Idag, nio dagar efter ölen, är den första dagen jag fått normal avföring igen och vid vanlig tid. Från illaluktande, lös gick den över till "harpluttevariant" flera ggr per dag.

Ett onödigt experiment, men oxå intressant. För det är så här min mage har betett sig de senaste åren. Och det var den gamla vanliga tröttheten som la sig som en hinna över mej.

Så. Nu tar jag det säkra före det osäkra och kör stenhårt på glutenfritt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar