onsdag 8 augusti 2012

Detoxdax!

Jag har gått hur länge som helst och funderat på om jag ska göra en detoxkur... eller inte... Ett besök hos friskvårdsterapeuten fick mej att bestämma mej. Det blir en detox. Visste ni att det ofta kryper omkring massa larver och sånt i tarmarna/kroppensom lägger ägg i olika organ, t.ex. levern? En detoxkur med parasitrensning sätter stopp för det.

Roligast är att sambon hänger på. Alltid bra att vara två som kan stötta varandra.

Det är denna detoxkur som gäller, enligt min friskvårdsterapeut. Rekommenderas även av t.ex. Sanna Ehdin. Så då är den nog helt enkelt bäst.





Kan köpas t.ex. på Bodystore (fast inte just nu) eller Svensk hälsokost.se.


En detoxkur varar i tre veckor. Under denna tid ska man även göra vissa förändringar i kosten.

Kost att utesluta under detoxkuren:
- Kaffe
     Hjälp vad svårt!!!
- Mejeriprodukter
     Borde gå bra om jag inte får dricka kaffe
- Alkohol
     Och vi som har två öppnade bag-in-box ;-)
- Rött kött (alternativt helt vegetariskt, men vi kommer att äta fågel, fisk och skaldjur)
- Socker och mjölprodukter.
     Lätt som en plätt ju :-)
- Salt

Kost att äta:
Jag kommer att satsa på mycket raw food och lågtemperaturlagat. Jag hade faktiskt inte en tanke på detox igår när jag satte upp mina mål för hösten, men det här blir ju verkligen en kick-start med allt på en gång. Toppen!
     

Förväntat resultat:
Gifter, slaggprodukter och parasiter åker ut. (Förhoppningsvis tillsammans med ett par kilon ;-) )
Och ersätts med mer energi, större motståndskraft mot förkylningar och en allmänt förbättrad hälsonivå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar