onsdag 15 augusti 2012

Detox Dag 6

Det rullar på bra med detoxandet.

Kaffet gick ju lätt att sluta med. Eller: jag har inte slutat med kaffe. Jag har slutat med mejeriprodukter. Och jag gillar inte kaffe utan grädde, så då får det vara. Med den vridningen på sanningen känns det lättare.

Mejeriprodukterna har inte varit svåra att vara utan. Jo, förresten. Jag saknar osten. Och det är lite klurigt med pålägget på fröknäckena. Har klurat ut: avokadomos, getoströra, jordnötssmör.

Att inte äta rött kött har gjort att det blivit svårare med matplaneringen. Jag saknar att svänga ihop någonting med köttfärs. Men jag antar att det är en vanesak. Det har blivit betydligt mer fisk och skaldjur. Och sambon lagar uteslutande kyckling. Men också mycket mer raw food.


Vikten är minus 1,5 kilo och jag känner mej lättare och piggare. Minus är att jag svettas mer och att svetten inte luktar gott. Läste att det har att göra med gifterna som rensas ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar