torsdag 21 juni 2012

Sommarfina fötter!

Jag skrev förra inlägget sittandes med fötterna i blöt för att få fina fossingar till midsommar. Hittade inte min fotfil, men tänkte att det blir väl ändå bättre än vad det är nu.

Idag testade jag Bikarbonat i vattnet.

Och jisses!

Jag kan slänga fotfilen (om jag hittar den). Mina fötter är ett kapitel för sig - blir hur fula som helst på nolltid. Och trots att jag vet att man inte ska fila så har jag inte hittat något alternativ. Förrän nu.

Efter en kvart i bikarbonatbadet gick förhårdnader och fnas att skrapa bort med nagelsaxen och sedan finputsades fötterna med en grov handduk.

Så här mjuka och fina har mina fötter inte varit i modern tid.


Recept för fina fötter:

Fotbad med varmt vatten
1 msk bikarbonat

Marinera i 15 minuter.
Putsa och smörj in.

2 kommentarer:

  1. Bikarbonat är ett univerisalmedel. Jag har testat på äckliga termosar och en massa annat men aldrig på fötterna. Tack för receptet, nu kan fossingarna bli fina.

    SvaraRadera
  2. Jag har förstått det - ska fortsätta att utforska bikarbonatets spännande värld...

    SvaraRadera