fredag 8 juni 2012

Pärlor åt svinen?

Eftersom jag jobbar i midsommar firar vi med sambons vänner. Istället har vi bjudit in "mitt" midsommargäng i morgon. Vi blir ett härligt gäng på bortåt 25 personer.

Jag har funderat på om jag ska bjuda på hälsosam mat eller köra det gamla vanliga. Och kommit fram till ett mellanting. Huvudrätten blir en buffé med nypotatis och några goda raw food - rätter. Efterrätten blir min gamla höjdare kladdkaketårta (med vetemjöl och socker), men med glutenfria muffins som alternativ.

Bra mat kostar. Och det känns lite som att kasta pärlor åt svinen när man vet att vännerna ifråga i vanliga fall trycker i sig sitt sockrade vetemjölsbröd med lättmargarin på.

Däremot är det roligt att inspirera och servera fräscha och nyttiga tillbehör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar