måndag 7 maj 2012

Veckan som gått - Storasyster

Träning

Inte heller den här veckan har blivit så bra ur träningssynpunkt.

Fredag:  Långpromenad
Lördag:  Lätt Styrketräning hemma
Söndag: Cyklade till och från jobbet

Positivt är att jag kommit igång med cyklandet till jobbet och att jag gör plankorna igen. Men det bästa är att jag är grymt sugen på att sätta igång med träning igen.


Kost

I helgen hade jag ont om matlådor. Så när jobbarkompisen skulle beställa pizza hängde jag på. Tog en vegetarisk, glutenfri variant. Den var ungefär hälften så stor som en vanlig pizza och jag sparade halva till lunch i går.

Kaffe har det blivit ett par gånger. Och så länge det håller sig på den nivån (en halv kopp ett par gånger i veckan) går det bra.

Vi var hos goda vänner på valborg. Och sockret i välkomstdrinken kombinerat med alkoholen satte igång mej. En skål med påskharar stod framför mej på bordet och det slank ner en hel del. Trots att jag inte är särskilt förtjust i skumgodis.

Meditation

Hoppar nog över den punkten den här gången... Noll alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar