måndag 16 april 2012

Veckan som gått - Storasyster

Motion
Vintern kom tillbaka så det blev inget cyklande till jobbet den här veckan. Nu skiner solen så imorgon är jag på G igen!


Tisdag: Gruppträning Step & Styrka. Ett jättekul och superjobbigt steppass med mycket styrketräning.
Onsdag: Dubbla danspass.
Fredag: Gymträning.

Plankan har jag kört nästan varje dag. Jag har avancerat och börjat med tåplanka istället för knästående.

Mat
Klarade ju påskhelgen galant. Men det blev värre med helgen som nyss passerat. Min sambo som helt saknar behov av att stoppa något i munnen "det går lika bra med selleri" var bortrest över helgen. Jag och småtjejerna fixade fredagsmyset galant (chokladbollar, nötter och brie).

Men på lördagen spårade det ur. "Så himla trist jag är som aldrig käkar godis. Klart man kan äta lite choklad...det är ju ändå lördag...". Så jag köpte mej en chokladkaka när vi var i affären. Åt halva (50 gram) till eftermiddagskaffet. Och gav bort resten till min mamma som kom på besök. På kvällen blev jag hemskt sugen på glass, så det slank ner en skål peccanötglass. Det är ju det som är grejjen: det blir ofta mer när man väl börjat (iallafall när inte sambon är i närheten).

Fast på det hela taget har det varit en riktigt bra matvecka! Det är ju viktigt att fokusera på det som gått bra och inte fastna i snestegen.

Meditation
Meditationskudden är framplockad men ännu ej använd. Däremot blev det ett par liggningar på spikmattan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar