måndag 2 april 2012

Veckan som gått - Storasyster

Träning:
Måndag: Cyklade hem från jobbet
               Gruppträning kondition/styrka

Tisdag:   Joggingtur

Onsdag: Cyklade till och från jobbet. Styrketränade på hemvägen.

Torsdag: Cyklade till jobbet

Fredag:   Cyklade hem från jobbet. Styrketränade på hemvägen.

Lördag:   Intervallträning med sonen.

Söndag:  Vila


Dessutom har jag börjat med magträning morgon och kväll: olika varianter av plankan. Se här för exempel. Jag kör 3x30 sek. Målet är 3x60sek på den svårare varianten.

Det blev en riktigt bra träningsvecka. Det känns kanon att jag kommit igång med cyklingen till jobbet. Det blir drygt 7 km enkel väg.


Kost
En bra vecka i matväg oxå. Lördagen blev dock en svullolördag med hämtmat (gyrossallad utan brödet) och en mjölkchokladkaka (kanske 80 gram). Jag fick ingen smakkick av chokladen och ändå åt jag upp nästan hela... Så himla onödigt alltså. Men nu vet jag det.


Meditation
Meditationskudden är framtagen, men jag har inte använt den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar