fredag 27 april 2012

Bananpannkaka

 En ny favorit hos mig är bananpannkakan. Även detta recept hittade jag här.

Jag äter ofta bananpannkakan som mellanmål men tanken är att den ska bli min nya helgfrukost. Gröten jag äter på vardagarna känns inte alltid så rolig på helgen. På helgen blir det lätt att jag faller för frestelsen och så äter jag också av brödet som sambon dukat fram.







Ingredienser - ekologiska såklart

1 banan
1 ägg
Kokosolja att steka i
Bär

Lätt som en plätt - Mosa bananen och blanda den sen med ägget. Hetta upp lite kokosolja i stekpannan. Häll sen i smeten och grädda på båda sidorna. Toppa gärna med lite bär.

Utlåtanden:
Minstingen: Hon åt = gott betyg
Tvååringen: Hon smakade och spottade ut = negativt betyg (kan dock bero på dagsform)
Sambon: Skeptisk men smakade och blev glatt överraskad = gott betyg
Jag: Lika gott som en efterrätt

Storasyster: Hur gott som helst! Åt min med hallon mosade i lite grädde.

1 kommentar: