onsdag 29 februari 2012

Tankeställare

Jag fick mej en tankeställare när jag skulle tanka sambons bil någon gång i höstas.
Sambon väljer en dyrare bensin som är bättre för motorn, både vad gäller prestanda och livslängd.

Så,
varför inte tänka likadant om oss själva? Varför stoppar vi i oss en massa skräp som både gör oss segare här och nu och förmodligen gör oss sjukare längre fram i livet?

Självklart,
vill jag tanka med mat som ger energi och gör att jag förmodligen mår bättre som äldre.

Och,
när den insikten satt sig kändes det lättare att lägga om kosten och börja köpa mer ekologiskt.

För,
jag är ju oändligt mycket mer värdefull än en bil. Min kropp är ju jag. Och jag vill ju att den ska fungera så länge som möjligt.

Därför,
är jag nu mycket snällare och omtänksammare om mej själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar