måndag 2 april 2012

Veckan som gått - Lillasyster

Träning:
Onsdag: Zumba

Fredag: Styrketräning hemma - step, rumpa, axlar, plankor

Söndag: Body balance

Utöver detta så har jag promenerat och gjort plankan.

Kost:
Jag har hållit mig borta från kolhydraterna i veckan och ätit nyttigt. Helgen har jag ätit en del bröd då jag bakade morotsbullar i lördags och var på  födelsedagsbrunch i söndags. Jag kunde inte heller stå emot att hämta den där chokladkakan vi fick som gåva från Ica. Till skillnad från storasyster som åt upp sin så gav jag min till sambon. Här utgår jag från att storasyster också fick sin chokladkaka som gåva och är man smålänning så är man. Dock har inte storasyster en sambo att ge sötsakerna till eftersom han är nyttigheten själv.

Igår efter träningen stack jag och en vän in på Konsum och handlade inför filmkvällen.
Vännen: Ska vi ha påskmust?
Jag: Nej jag dricker inte läsk.
Vännen: Jag tänkte vi skulle dippa grönsaker men ska vi ha chips också?
Jag: Nej, inte för min del men om ni vill så får ni äta chips.

Vilket steg på vägen till förändring.

Meditation
I söndags var det dags för mig att få lite sovmorgon. Att gå upp runt 06 varje morgon är inte roligt. Självklart så vaknar jag när barnen vaknar men sambon går upp med dem. Sen brukar jag ligga och vrida och vända och kan absolut inte somna eftersom jag inte kan koppla bort barnen. Så då la jag mig på spikmattan i 20 min och sen somnade jag och vaknade klockan 08. Så skönt och så här kommer jag göra i fortsättningen.

1 kommentar: