måndag 9 april 2012

Köpstopp till barnen

När jag började fundera kring att rensa ut så kom jag automatiskt in på att inte handla mer. Jag handlade inte så mycket tidigare heller. Absolut inte till mig själv men till barnen. 3 för 2 på Lindex var en av mina stora laster och reor för det är så billigt. Men om man som i mitt fall ärvt massvis med kläder till barnen så blir det inte billigt.

Det är den största förändringen jag gjort och jag tycker det är så skönt. Slippa stressa in i klädbutiker ifall jag hittar något "fynd". Varför jag stressade vet jag inte? Butiker är dock väldigt stressande enligt mig och jag antar att det är därför man gör så mycket konstiga köp.

Nu har jag köpstopp vad gäller barnkläder och senast jag handlade till
dem var i början av februari på me & I party (i butik var kring jul). Om de verkligen behöver något så måste jag handla på second hand.

Hur länge vet jag inte men tänker att det mest är en livsstil där jag måste förändra mönstret att ständigt vara på jakt efter saker som familjen inte behöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar