torsdag 19 april 2012

36 timmar utan kaffe

Mitt kaffedrickande tog fart när jag var mammaledig och "lärde" barnen att med en kaffekopp i näven vill mamma vara i fred. Vissa dagar blev det måånga koppar...

Sedan har det gått upp och ner genom åren, men sedan förra sommaren har min kaffekonsumtion bara ökat. En kaffemaskin hemma där det bara är att trycka på knappen och ett jobb där det alltid finns nybryggt kaffe är inte bra för en koffeinist som mej. Försök med att minska ner har ständigt misslyckats.

Det har legat och grott ett tag och igår bestämde jag mej:

Från och med nu är jag en tedrickare!

Visserligen kräver även te sin mjölk/grädde. Men det ska förhoppningsvis vara en enkel match att hålla en måttlig konsumtion av grönt te.

I morse gick jag av en sovande jour. Bryggde kaffe åt kollegorna som började klockan 7 och var förvånansvärt nog inte ett dugg sugen trots att det luktade uuunderbart!!!! Jag satte på tevatten och njöt av en kopp mintte med en skvätt grädde.

Igår gick det ganska bra. Men idag krävdes det två panodil och ett halvt glas vin för att jag skulle hålla mej flytande. Hoppas på en bättre dag i morgon då jag återigen ska jobba jourpass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar