måndag 19 mars 2012

Rensa ut

De senaste månaderna har jag börjat störa mig på alla saker som finns i vårt hem. Min grundtanke är att var sak ska ha sin plats. Först tänkte jag att lösningen var mer förvaring men inser att det löser inte problemet utan då kommer vi bara flytta runt på alla saker och vi kommer få plats för mer saker.

Nu har jag tänkt om och så smått börjat rensa bland sakerna istället. Vilken befrielse det var i lördags när sambon tog med sig två kassar fullproppade med kläder. Kläder som för sambons del bara hängt i garderoben och tagit plats och för min del legat i en kartong i väntan på att jag ska gå ner alla graviditetskilon. Kläder som jag nu nästan kan ha men i ärlighetens namn aldrig kommer att ta på mig.

Så här ska rensas och jag tror att effekterna av det bara kommer att bli positiva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar