torsdag 15 mars 2012

Återfall

Förra lördagen  var jag så otroligt trött, somnade vid 19 och sen kunde inte min sambo få liv i mig. Vaknade dagen efter med halsont och huvudvärk. Som vanligt när jag blir sjuk blir jag sugen på skräp. Att det var söndag gjorde inte saken bättre. Sambon sa nej och gjorde istället en frukttallrik till mig.

På måndagen blev sambon sjuk och han kunde inte stå emot utan gick och köpte sig en chipspåse. Jag tog fem chips, vilket inte är hela världen. Dagen efter var sambon fortfarande inte frisk utan ville återigen ha något skräp. Denna gången kund jag inte stå emot utan köpte mig lite (läs mycket) godis.

Sen var det kört! Ska jag nu äta godis så kan jag likväl ta en macka och sen kom svärföräldrarna på besök och då blev det kex till kaffet och dagen efter blev det chips. Jag blir som galen och det enda jag kan tänka på är vad jag ska äta härnäst. Så kommer det dåliga samvetet som gör att jag äter lite till och så håller det på.

Fem dagars ätande och den sura lillasystern var tillbaka. Men på lördagen sa jag stopp och på söndagen var jag tillbaka till det som ska bli vardag för mig. Att ta en fem kilometers morgonpromenad med barnen i strålande sol gjorde att jag kände mig ännu mer taggad.

Det jag måste lära mig är att bli stark och kunna stå emot. Sambon vill inte heller äta massa chips och godis och vi är båda medvetna om att börjar vi så kan vi inte sluta men vill han äta chips på lördagen så kan jag inte förbjuda honom. Jag kan bara ansvara för mig själv och lära mig hantera de situationer där det bjuds på onyttigheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar